[TYPO3-UG Dutch] meerdere domeinen

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Wed Oct 11 08:59:02 CEST 2006

Een korte snippet uit een virtualhost container (i.g.v. Apache)

Neem de volgende domeinen:

www.example.com
www.simplythebestexample.com
www.anotherexample.com

en nog een paar subdomeinen

test1.example.com
test2.example.com
whatever.simplythebestexample.com

In de DNS moet dus geregeld worden dat alle domeinen naar hetzelfde
IP-adres verwijzen.

Maar eenmaal aangekomen op deze server, moet apache ook weten welke
VirtualHost deze domeinen bijhoren.

Een gedeelte van de virtualhost moet er dus o.a. als volgt uitzien:
Er van uitgaande dat example.com het hoofddomein is.

<VirtualHost *>
	DocumentRoot /var/www/html/
	ServerAdmin email at example.com
	ServerName www.example.com
	ServerAlias www.simplythebestexample.com
	ServerAlias www.anotherexample.com
	ServerAlias test1.example.com
	ServerAlias test2.example.com
	ServerAlias whatever.simplythebestexample.com
</VirtualHost>

E.e.a. zou wellicht nog wat intuitiever opgezet kunnen worden, maar dit
geeft een goede indruk (hoop ik)

Groeten, Mark