[TYPO3-UG Dutch] formulieren

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Nov 30 01:36:13 CET 2006

Leen Strijk schreef:
> Ik heb de css classes er uit gehaald en dan gaat het goed.
> Waar kan ik de stijlen vinden om aan te passen.
> Ik wil eens kijken waarom ze met die classes geen tabel weergeven.

Ja, hier raak ik de draad kwijt. Classes die (geen) tabellen weergeven?

Maar wat je eerste vraag betreft:
Je hebt gelijk. In de content-typen werden deze zaken, zoals alles een
aantal jaren geleden, met tabellen opgelost.

Maar TYPO3 streeft er naar serieus genomen te worden. En daarom wordt de
gegenereerde HTML steeds meer XHTML-compliant, zoals dat heet.
Heeft o.a. met accessibility te maken.

Aangezien bijna geen hond meer het contenttype login gebruikt maar de
newloginbox of een andere extensie, zal het lang duren voor deze
herschreven is.
Maar het emailformulier is wel aardig populair. Dus die is naar de
new-school stijl herschreven. Ten behoeve van de TYPO3 versie 3.9 die
nooit het levenslicht heeft aanschouwd.

En hoe hebben ze hem dat nu geflikt?
Wel, kijk eens met de template analyzer in css_styled_content.
Even met je browser zoeken naar (CTRL+F) tt_content.mailform.

Bovendien zie je dan ook direct wat je in je typoscript template moet
zetten om naar eigen voorkeuren in te grijpen.

En dan hoef je geen helderziende te zijn om te weten dat je voor de
aanpassing van de stijl van het een en ander bij de css van
"css_styled_content" te biecht moet.

Succes.

Groeten,

Daniel Doesburg