[TYPO3-UG Dutch] KRITIEK: standaard RTE htmlarea is niet best....

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sun Nov 26 00:58:58 CET 2006

Beste typo3 fans (ik ben er zelf ook 1 ;-)

Meer en meer "klanten" beginnen te klagen over de standaard HTMLArea WYSIWYG
(RTE) editor sinds typo3 v4.0.2. Indien gewenst zal ik een opsomming
plaatsen in deze thread met alle opmerkingen van "klanten" die doodziek
worden van de standaard RTE editor.

Ik zet "klanten" tussen aanhalingstekens omdat ik voor de meeste
organisaties gratis werk lever. De bijdrage in de typo3 association krijg ik
er niet eens uit maar dat vind ik niet erg. TYPO3 is gewoon een goed en mooi
CMS systeem en des te jammer om te zien dat je zoveel klachten over de
nieuwe standaard WYSIWYG editor krijgt. Het zal wel allemaal in te stellen
zijn, maar is bij mij dus gewoon niet bekend. Ben benieuwd of er iemand op
een lijstje met klachten zit te wachten met betrekking tot de HTMLArea
extension en TinyMCE RTE editor. Ze voldoen beide niet aan de oude RTE die
nog standaard in typo3 v3.8.0 of lager zat en waar klanten erg blij mee
waren.

Volgens mij moet de basis van een CMS systeem een goede WYSIWYG editor zijn,
toch?

Groeten,

Jordan van Bergen