[TYPO3-UG Dutch] IE7

Rob De Vries spam_this at pandora.be
Tue Nov 21 17:38:27 CET 2006

Harry wrote:
> Dag Lijst,
>
> IE7 zou een paar wijzigingen hebben...
> Weet iemand al of IE7 (toch zo'n 80% van de bezoekers) de door Typo3
> gegenereerde sites (sites die voldoen aan de overheidsrichtlijnen) goed
> laat zien? Ik verwacht het wel maar je weet maar nooit.
> Grt,
>  - Harry -

Gewoon een paar leuke tips:

IE5 /IE 6 /IE7 stand alones voor op een win-machine :
http://tredosoft.com/IE7_standalone

IE7 zat er al lang aan te komen, en ze hebben je met hun herkenbare
arrogantie al gewaarschuwd: "wij trekken ons niet aan van jullie style
sheets vol met IE hacks, make it work, we don't give a damn"

Nu, als je style sheets een beetje ok waren aangemaakt, dan heb je nu
normaal gezien weinig problemen. Een hack overschrijft enkel iets voor
een bepaalde browser (bv IE6)
IE7 gaat die hack nu overslaan, en je standaard waarde gebruiken. Daar
IE7 toch een aantal verbeteringen heeft, moet dit normaal geen probleem
geven.
Als het toch lastig doet, gebruik je gewoon conditional comments:
http://www.elated.com/articles/internet-explorer-conditional-comments/

toch 1 geruststelling,
als we dezelfde tijdspanne tussen IE6 en 7 mogen verwachten dan zitten
we toch weer safe voor de komende 6 jaar :)

have fun

Rob