[TYPO3-UG Dutch] BE-gebruikers kunnen niet aangemaakt worden

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Nov 16 18:46:10 CET 2006

Yoeri Conickx schreef:

> Hallo iedereen.
>
> Ik heb nog een oude TYPO3-installatie overgeërfd (versie 3.6.0) en ik zit
> daar met een probleem:
> Ik kan geen BE-gebruikers meer aanmaken. In het taakcentrum krijg ik wel de
> optie 'subadmin aanmaken' maar dat verwijst blijkbaar gewoon naar het
> notitieblok.
>
> Werkt er nog iemand met zo'n oude versie?
> En weet die dan ook wat er misloopt?
>
> Groetjes.
> Yoeri.

Dat doet een echte admin ook niet in het taakcentrum :-)
Dat je daar een BE-gebruiker kunt aanmaken is een aanpassing om
niet-admins toch BE-gebruikers aan te laten maken. Maar dan moet je als
echte admin eerst een template maken.
Jij maakt als admin de gebruikers als volgt aan:
Kies de lijst modus en klik op het allerbovenste regeltje  in de
paginaboom. Ja, die met dat wereldbolltje.
Dan krijg je o.a. de BE-users en BE-user groepen.

Leef je uit, zou ik zeggen.

Of liever, bestudeer eerst eens hou de huidige BE-gebruikers op je site
zijn aangemaakt. En probeer het dan zelf eens voorzichtig.

Succes,

Daniel Doesburg