[TYPO3-UG Dutch] Meta data in Indexed Search results

Bart Veldhuizen [V-INT] bart at v-int.nl
Sun Nov 12 11:16:06 CET 2006

Hi Daniel,

volgens mij heb je gelijk. Het zou wel prettig zijn als je het
indexeren EN tonen van die metatags uit kan zetten; bij het gebruik
van een interne zoekmachine heeft het indexeren geen nut (vaak hebben
alle pagina's dezelfde meta tags) en tonen al helemaal niet (mensen
willen inhoud van de pagina zien, en niet in iedere samenvatting
eerst dezelfde meta tags). Heb je misschien tips hoe je dat kan
uitzetten? (Behalve het uit de broncode te hacken ;-)

Bart

Op 9-nov-2006, om 12:41 heeft Daniel Doesburg het volgende geschreven:

> Maar dat slaat dan toch alleen op de body tekst. Alles tussen
>
> En aangezien jouw footer daar ook netjes tussen staat (als het goed
> is)
> wordt die genegeerd.
>
> Maar omdat de metatags (en volgens mij ook de paginatitel!) buiten de
> body staan worden die ALTIJD geïndexeerd.
>
> Zo lees ik de docu.
>
> Nu kun je met het toekennen van gewichten de invloed van die metatags
> nog wel wat beïnvloeden zodat ze niet altijd bovenaan komen te
> staan in
> de resultaten.

> [...]

Bart Veldhuizen, Veldhuizen Interactive.  Tel: 06-420 67 330
website analyse & advies | content management systemen