[TYPO3-UG Dutch] htmlArea RTE - hoe kun je het pad aanpassen?

Ronald Kools ronald.kools at tros.nl
Tue May 9 12:05:59 CEST 2006

Beste Typo3ers,

Voor een site gebruiken we de volgende extensie:

Title:          htmlArea RTE
Author:         <mailto:stanislas.rolland at fructifor.com>Stanislas
Rolland <stanislas.rolland at fructifor.com>, Fructifor Inc.
Version:        0.6.1

Aangezien we een proxyserver draaien hebben we de administratie van onze site
op een andere server draaien, die van buitenaf niet bereikbaar is.
Zet je nu echter
een link of plaatje in de RTE, dan wordt dit een harde URL met het pad van de
admin erin, in plaats van het pad van de frontend, met als gevolg dat
de plaatjes
op de site niet te zien zijn.

Als ik in class.tx_rtehtmlarea_base.php kijk zie ik dat de functie drawRTE()
wordt gebruikt. Hierin zie ik een parameter $RTErelPath, die volgens
de comments
het "relative path for images/links in RTE; this is used when the RTE
edits content
from static files where the path of such media has to be transformed
forth and back!"
is. Met andere woorden, je zou moeten kunnen instellen dat de RTE in plaats van
harde URL's relatieve paden gebruikt.

Weet iemand misschien hoe je dat kunt instellen?

Ik weet dat we een oude versie draaien; RTEhtmlarea is gisteren
geloof ik stable
gegaan, maar dat is voor Typo4 en wij draaien nog met 3.8. Helaas
ontbreekt echter
enige documentatie en ook op de - overigens zeer uitgebreide - pagina
van Ben van
't Ende kon ik het niet vinden.

Anyone? Of kan ik beter even contact opnemen met Stanislas Rolland, de bouwer
van de extensie?

Gr,

Ronald