[TYPO3-UG Dutch] Backend user buiten content ook users beheren?

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Tue Mar 21 10:12:30 CET 2006

> Maar als je de zaak nu eens omdraait?
> En je maakt een admin die lid is van de groep redacteuren en via
> TSconfig een reeks beperkingen krijgt opgelegd?
> Alleen het aanmaken en beheren van gebruikers laat je vrij.
> Dan ben je er toch ook?
>
> Groeten,
>
> Daniel
> _
Hoi Daniel,
Wat je hier schrijft, gaat in tegen alles wat ik ooit over beveiliging
heb geleerd. Terugwerken vanuit een situatie met volledige toegang naar
een beperkte toegang, is precies de omgekeerde wereld. Een admin is per
definitie toch in staat om zijn eigen beperkingen weer op te heffen? Ik
heb eens een site gemaakt waarbij ik voorgebakken Actions in het
taakcentrum definieerde. Backend-gebruikers kunnen zo toch andere
BE-users aanmaken (m.b.v. een template-user, een modelgebruiker die je
vooraf als admin helemaal instelt) terwijl ze verder geen admin-rechten
hebben. Je moet hiervoor geloof ik nog wel de extensie sys_action
activeren en als admin natuurlijk de nodige actions even voorkoken.

Groeten,

Bas