[TYPO3-UG Dutch] Realurl vraag

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Mon Jun 5 14:28:12 CEST 2006

Lambert de Groot schreef:

> Ik ben bezig met een website waar de extension realurl in zit, het
> volgende staat in constants:
>
> global_constants.siteURL = http://dgd.dgdrenthe.nl/
> global_constants {
> 	NewsTitle = Template7: Latest News
> 	NewsDescription = Latest News
> }
>

> En in TS setup:
>
> simulateStaticDocuments = 0
> 	baseURL = {$global_constants.siteURL}
> 	tx_realurl_enable = 1
>

> Wat moet er nu in htaccess komen te staan? En moet er verder nog iets
> aangepast worden?

Vermoedelijk hoef je niets aan je htaccess file te doen.
Maar je kunt voor alle zekerheid de file die bij de realurl extensie
meegeleverd wordt gebruiken.
Uiteraard wel even het underskoortje weghalen.

En heb je ook al de betreffende koderegels in je localconf gezet?

Overigens zijn er onlangs een tweetal extensies verschenen die je
hierbij een beetje kunnen helpen.
Al zou je alleen maar het stuk kode er uit halen voor localconf.
De ene heet iets van cbstart of zo en de andere, als ik het wel heb,
config realurl.
Even googlen in de extensies.
Ik zou ze niet installeren maar alleen het stukje php voor localconf
overnemen.

Succes.

Daniel

--
Auto's hebben bumpers, potloden gummetjes, want mensen maken fouten