[TYPO3-UG Dutch] typo3 hosting

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at eurorscg.nl
Tue Jul 25 15:43:34 CEST 2006

Om de verwarring nog groter te maken:

http://www.flexwebhosting.nl/hosting.html

Heeft sinds kort ook TYPO3 in de "Power-Tools" zitten... (niet vermeld,
maar PHP5/MySQL4).

De ervaringen bij elke hoster zijn afwisselend positief en negatief. Heb
nu twee kennissen die bij deze host zitten en heb er nog geen problemen
meegemaakt. Qua prijs duikt flex nog onder 123-webhost.

De grote voordelen van typo3 op je eigen machine (of een gehuurde
server) is dat je sommige wijzigingen makkelijker kunt doorvoeren. Even
in php.ini wat aanpassen en apache herstarten is dan geen probleem.
Ook hoef je geen last te hebben van eventuele vertragingen in het
overzenden van bestanden via (S)FTP.

Het installeren van Typo3/dummysite/etc. is op je eigen machine ook wat
handiger. Je bent gewoon dichter bij de machine en hoeft niet bang te
zijn dat er iets misgaat waardoor je geen remote contact meer hebt, etc.

Voor de meer ervaren web-bouwer is werken via een SSH verbinding net zo
eenvoudig als op de lokale machine.

Groetjes, Jigal.