[TYPO3-UG Dutch] grafiek maken obv numerieke data

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Tue Jul 4 11:01:15 CEST 2006

Er is een extensie geschreven op basis van JPGraph. Deze zou je hiervoor
kunnen gebruiken op dit moment.

Voor pbsurvey ben ik op dit moment een analyse backendmodule aan het
schrijven die ook grafieken gaat tonen. Hiervoor ben ik een andere
extensie aan het ontwikkelen op basis van de PEAR package Image_Graph.
De mogelijkheden die deze extensie zal gaan bieden is enorm. Alle
mogelijke grafieken die je kunt bedenken kun je straks middels
TypoScript definieren. Dit tesamen met een heleboel andere
instellingsmogelijkheden die je bij grafieken kunt bedenken. De
ontwikkeling van deze extensie is nog in volle gang, maar zal over
ongeveer een maand tot twee maanden beschikbaar zijn.

Je kunt hier op wachten of kijken of de extensie JPGraph van Ingmar
Schlecht voldoet aan jouw verwachtingen.
http://typo3.org/documentation/document-library/extension-manuals/jpgraph/0.3.9/view/

De reden waarom ik een nieuwe extensie hiervoor aan het schrijven ben is
omdat JPGraph een discutabele licentie heeft. JPGraph is zelf vrij
uitgebreid, maar de extensie maakt maar voor een klein deel gebruik van
de mogelijkheden van JPGraph. Ingmar is overigens ook gestopt met de
verdere ontwikkeling van deze extensie.

Wellicht dat je voor je eigen doeleinden JPGraph wat kunt verbouwen, als
je dit snel nodig hebt. Overigens zijn in de JPGraph extensie ook al
eenvoudig grafieken te bouwen middels TypoScript. Een aanrader dus, op
dit moment

Patrick