[TYPO3-UG Dutch] Typo3abc

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Sun Jul 2 10:59:20 CEST 2006

Om hier nog even op terug te komen: De melding is het gevolg van een
filtering instelling van je firewall. Op dit punt hebben Daniel en Ric
gelijk. Nu kan ik natuurlijk moeilijk aangeven waar deze instelling zit
omdat er honderden soorten firewalls in omloop zijn. Wat ik hierin mee
kan geven is dat er vaak een privacy filter op je webbrowser gezet
wordt. Je zou dus kunnen zoeken naar 'filter options' van bijvoorbeeld
'Firefox' in je firewall. Hierin is vaak een optie 'Enable Privacy'
aanwezig. Door deze uit te zetten voor Firefox is het probleem verdwenen.

Mag ik hierbij meegeven dat dit een minder nette methode is dan de
referercheck uitzetten in het backend van TYPO3. Je bent aan het
rommelen met instellingen van je firewall. Heb je hier geen ervaring
mee, blijf er dan vanaf. Firewalls zijn standaard redelijk
geconfigureerd en bieden een goede veiligheid (af en toe dus te goed).
Door hier zelf in te gaan rommelen kun je deze beveiliging ongedaan
maken. Dus alleen voor mensen die hier ervaring mee hebben of een groot
portie lef :-))

Patrick