[TYPO3-UG Dutch] Veilig documenten opslaan

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Thu Feb 23 12:05:08 CET 2006

He Jeroen,

Het standaard content element 'Filelinks' kan dit prima. Plaats deze in
een pagina die beveiligd is voor fe_users of beveilig het element zelf.

Normaal gesproken is in de links de url zichtbaar maar met onderstaande
instellingen wordt er gebruik gemaakt van een jumpurl, zodat de download
via een script verloopt.

styles.content.uploads.jumpurl = 1
styles.content.uploads.jumpurl_secure = 1
styles.content.uploads.jumpurl_secure_mimeTypes = pdf=application/pdf,
doc=application/msword

Op deze manier krijg je secure file downloads. Je kunt nu zelfs door de
htaccess de directory afschermen, waar deze bestanden staan, tegen
rechtstreekse download middels een te raden url. Voor andere mimetypes
dien je de onderste regel zelf aan te passen.

Succes,

Patrick Broens