[TYPO3-UG Dutch] ID doorgeven van Content Element

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Wed Feb 22 14:13:04 CET 2006

Is het mogelijk om de id van het content element mee te geven in de
interne link om zodoende die parameter weer beschikbaar te hebben en te
kunnen doorgeven als hidden field in bijv. de extensie mailformplus.

Ik zit nl. met de volgende situatie:

We zijn bezig met een site waarbij meerdere BE gebruikers hun eigen
pagina kunnen onderhouden. Elke gebruiker mag in de kolom "Right"
maximaal 3 arrangementen plaatsen (die opgebouwd worden uit het gewone
content-element "Regular Text Element". De titel van dit content element
linkt door naar een formulier (subpagina van de pagina waar zich de
arrangementen bevinden). Ik kan op basis van de PID afvangen om welke
klant het gaat (want elke klant krijgt alleen van zijn eigen
arrangement(en) een e-mail). Wat ik echter nog niet weet is of het
mogelijk is om dus het id van het content-element mee te geven, die ik
dus als hidden field weer mee kan geven aan mailformplus. Als het
formulier dus eenmaal gesubmit is, krijg ik de waarde's van zowel pid
als content-element id binnen en kan ik die dus doorgeven aan de te
versturen e-mail. Het liefste haal ik nog de title op van dit
content-element (= naam arrangement) om het voor de ontvanger helemaal
easy te maken).

Een snippet van de tree ziet er als volgt uit:

  - klant A met 3 arrangementen
     |_ aanvraagformulier (plugin die 1 form uit sysfolder haalt)
- klant B met 3 arrangementen
     |_ aanvraagformulier (plugin die 1 form uit sysfolder haalt)

De twee aanvraagformulieren moeten dus eigenlijk alleen maar het id van
het gekozen content-element binnenkrijgen van de bovenliggende pagina en
doorgeven als hidden field in het formulier.

Aangezien het straks om ong. 50 klanten gaat met elk 3 arrangementen,
zie ik het niet zitten om 50 x 3 = 150 formulieren te maken waarin het
content-element id hardcoded instaat....

Alvast bedankt,

Mark Kuiphuis