[TYPO3-UG Dutch] extension template voor hele level

Barbara van Schepen bvschepen at home.nl
Tue Feb 7 13:08:26 CET 2006

Het was het eerste.
Dit is nou zoiets wat zo simpel is dat je er niet aan denkt. :)

Ik moet dat
[treeLevel = 2]
Alle benodigde statements voor jouw level 2
[GLOBAL]
dus onder al het andere neerzetten in de template.

Bedankt!

"Daniel Doesburg [netcreators]" <typo3 at doesburg.biz> schreef in bericht
news:mailman.1.1139313331.24065.typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de...
Barbara van Schepen schreef:
> Ik heb op level 1 een (typoscript) template.
> Op een pagina met level 2 heb ik een extension (typoscript) template.
> Dit extension template wil ik op alle pagina's met level 2 gebruiken, dus
> als extension template.
>
> Dan moet ik dus ergens een conditie "als treeLevel=2 dan de extension
> template includen" neerzetten.
>
> Zoiets? :)
>
> Barbara

Een van tweeën, of ik begrijp je niet of jij snapt jezelf niet.
Als ik nu eens uitga van het laatste kom ik tot het volgende advies.
Maar dat had je toch ook zelf kunnen bedenken?

Jouw (hoofd?) Typoscript template, laten we zeggen, het setup deel:

#==========================================================
Alle benodigde statements voor jouw level 1

dan

[treeLevel = 2]

Alle benodigde statements voor jouw level 2

[GLOBAL]

#===========================================================

Natuurlijk kun je daarvoor ook aparte records aanmaken, maar in dit
voorbeeld heb ik het even bij elkaar in gezet.
Als er op level 2 zaken uit level 1 moeten worden overschreven moet je
natuurlijk wel zorgen dat eerst level 1 verwerkt wordt en dan pas level 2.

Zo dat was het eerste deel.

Maar wat nu als het zo is dat ik jou niet begrijp?

Dan wil ik je toch vragen iets (of veel) concreter te worden.
O.a. wat wil je op al die pagina's wat je op de level 1 pagina's niet
wilt. Wat bedoel je precies met een extension template?
Gaat het over een specifieke extensie? Welke? Wat is je probleem daarmee?

Succes,

Daniel