[TYPO3-UG Dutch] instaleren grote sql file lukt niet met phpmyadmin

Diederik van Veen crz_06 at hotmail.com
Mon Feb 6 10:23:52 CET 2006

Goededag,

Heb de database van mijn webserver geexporteerd mbv phpmyadmin, echter kon
deze alleen ongecomprimeerd exporteren (zip en gz werkten niet, waarom is
mij onbekend daar het offline op mij pc wel werkt, maar op webserver niet).
Probleem wat ik nu hierdoor ondervindt is dat de sql te groot is (60mb) om
door Phpmyadmin weer geimporteerd te kunnen worden. Ook als ik de structuur
en data apart exporteer, en zelfs tabellen apart dan nog zijn er 2 tabellen
die te groot (11 mb) zijn om geimporteerd te worden. Heb reeds max upload en
memory execution time aangepast in phpmyadmin settings, maar probleem ligt
blijkbaar ergens anders. ( denk mysql)

Wat ik wil is thuis op mijn pc een copie draaien van de website, zodat ik
kan experimenteren met nieuwe extensies en templates. Heb daarvoor de WAMP
installer geinstaleerd, omdat ik onvoldoende bekend ben met de installaties
van apache/php/mysql ansich. Nu las ik dat je een sql file ook direct in
database kan importeren dmv mysql command line.

Iemand enig idee hoe dit werkt?, en of die commandline exe ook in de WAMP
geinstaleerde mysql/bin folder aanwezig is. Zoja, wat moet ik dan precies
intypen om de sql te importeren (nooit met enige vorm van commandlines
gewerkt, dus enige clementie graag ;) )

Dank U vriendelijk,
Diederik van Veen