[TYPO3-UG Dutch] Nederlandse Handleidingen op TYPO3.org

Luc Geers luc at lucgeers.be
Fri Feb 3 11:31:30 CET 2006

Op zaterdag 21 januari 2006 09:49, schreef Hans Olthoff [alterNET]:

> Beste Mensen,
>
> Vanaf 20 januari zijn er ook Nederlandse handleidingen beschikbaar op
> TYPO3.org.

Da's al een hele stap vooruit! :-)

Persoonlijk zou ik het goed vinden als die handleiding van Daniel van Doesburg
die men mij hier eerder aangeraden heeft ('Websites met Typo3') in die
"grote" handleiding zou verwerkt worden. Dankzij die beginnershandleiding ben
ik er uiteindelijk toch in geslaagd een werkende website op mijn PCtje te
zetten... :-)
Verder zou het goed zijn die Typoscript-toestanden verder uit te diepen. Als
beginner blijf je teveel bezig met het overtypen (of nog erger: kopiëren en
plakken) van stukken codes waarvan je weet dat ze zullen werken, zonder dat
je er veel van snapt... 't Werkt allemaal wel en 't is allemaal zeer knap en
gedetailleerd en tot in de puntjes verzorgd, maar voor je als beginner door
hebt hoe het werkt...
Nog één voorbeeldje: het kan uiteraard ook aan mij liggen, maar het koste mij
als absolute beginner toch meer dan een paar grijze haren voor ik wist wie of
wat juist 'TER' was, waar ik dringend de training extension
"doc_tut_templselect" moest gaan importeren...  (zie
<http://typo3.org/documentation/document-library/doc_tut_templselect_nl/De_HTML_template/>).
Er staat wel dat je dat nu moet gaan doen... maar hoe?...

--
Vriendelijke groeten,

Luc Geers