[TYPO3-UG Dutch] beginnersvraag julle_navpath

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Dec 28 16:10:23 CET 2006

Ton Akveld AT rode Lijn schreef:
> Hallo TYPO3-ers,
>
> Als beginner zal ik helaas wel eens naar iets vragen waarvan anderen
> denken moet dat nou? Mijn excuses hiervoor.
> Ik heb http://lists.netfielders.de/pipermail/typo3-ug-dutch/ afgezocht
> voor een antwoord, maar helaas.
> Ik heb de extensie julle_navpath (voor een rootline_path /
> breadcrumtrail) geïnstalleerd, maar kan nergens documentatie over het
> gebruik ervan vinden.
> Wie kan mij op het rechte spoor zetten?
>
> Alvast mijn dank,
>
> Ton Akveld

Hoi Ton,

Een paar opmerkingen:

1. Deze extensie ken ik niet

2. Je zou het kunnen proberen met iets als
subparts.breadcrumb < tx_jullenavpath_pi1
in je parser deel van de template.

3. Misschien vind je het ook wel terug als een content-element-type bij
de sitemaps

4. De belangrijkste opmerking: Waarom wil je deze extensie gebruiken?
Een breadcrumb menu maak je net als elk ander menu.
Voor jou geknipt, bewerkt en geplakt vanuit een bestaande site:

kruimelpad = HMENU
kruimelpad {
	special = rootline
	special.range = 1
	1 = TMENU
	1 {
		wrap = <ul> | </ul>
		NO = 1
		NO {
			ATagTitle.field = subtitle // title
			wrapItemAndSub  = <li>|</li>
		}
		ACT < .NO
		ACT.linkWrap  = | <span> > </span>
		ACT.ATagParams = class="active"
	}
}

Je kunt nog wat spelen met de waarden van range.
Kijk voor meer info op:
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/4.0.0/view/8/11/

Succes,

Daniel