[TYPO3-UG Dutch] htmlArea en Typo3 v4.0 sloopt <font> tag er uit

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Thu Apr 20 15:50:00 CEST 2006

Hoi Bas en de rest ;-)

> De font-tag, die heb ik al jaren niet meer nodig gehad.

Heb ik ook niet nodig, maar de "gebruiker" wil kleurtjes kunnen geven aan
teksten, dus moet hij in de RTE de mogelijkheid hebben om kleurtjes toe te
kennen aan bepaalde teksten. Die heb ik nu aan de praat, zie mijn eerste
posting.

>Wat gebeurt er als je er <span>'s of (beter nog) semantische tags zoals
><em> of <strong> voor gebruikt met inline stijlen?

Dan zal het wel goed gaan ;-) Ik doe zelf ook alles in de broncode. Echter
moeten de kleurtjes die de gebruiker instelt via htmlArea (die dus standaard
met het <font attribuut gaan) ook opgeslagen worden. Dat werkt dus helaas
niet. Het is dus niet de vraag of ik <font tags wil gebruiken, want als het
aan mij ligt zouden deze niet gebruikt moeten/mogen worden. Echter snappen
eindgebruikers dit soort CSS/XHMTL etc. gezwam niet en willen ze gewoon de
kleur in kunnen stellen, basta ;-)

Uitleg dat ze met de kleurtjes een kermis veroorzaken op de website snappen
ze toch niet. Nou dan maar de eindgebruiker tevreden stellen en dat
kleurtjes gedoe toevoegen aan de RTE dacht ik. Dat gaat dus probleemloos,
maar bij opslaan worden de font tags die door die kleurtjes in de RTE gezet
worden weer weggehaald. Zo krijg ik die gebruiker niet happy ;-)

Iemand een idee?

Groeten,
Jordan