[TYPO3-UG Dutch] sys_stat in phpMyAdmin

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sat Apr 15 15:22:33 CEST 2006

wouters schreef:
> Hallo,
>
> Ben eens gaan neuzen in de typo3 database via phpMyAdmin.
> Ik merk dat mijn sys_stat tabel ondehand uit z'n voegen barst (23.566
> tabellen en 4,3 MB)
> Kan ik deze tabel leegmaken, of draait m'n website dan in de soep
> Ik heb geen kaas gegeten van php... maar da's wel duidelijk zeker?
>
> Groetjes
> Filip

Hoi Filip,

Het is duidelijk dat je je afvraagt of je zo'n ruimteverslinder wel
nodig hebt.
Moeilijk om daar wat over te zeggen.
Ik kon in mijn db geen tabel sys_stat vinden. Misschien dat ie bij een
extensie hoort. Heb je iets van aw-stats of zo geinstalleerd?
Dan hoop ik voor je dat je in de documentatie daarvan iets vindt over
het opschonen van de tabel.
Je kunt natuurlijk altijd die tabel leeg maken. Maar wat de gevolgen dan
zijn . . . ?
Heb je via je provider ook toegang tot deze database? Dus buiten TYPO3 om?
Dan kun je het eens proberen door eerst even een kopietje van de
database te maken en dan de database leeg te gooien. Je moet wel zorgen
dat de tabel en de structuur in tact blijft.
Gaat het dan echt mis dan kun je via die andere weg de database weer
terugzetten.

(Overigens heeft dit niet zoveel met php te maken, ook al heet het
tooltje phpMyAdmin)

Succes,

Daniel

--
Auto's hebben bumpers, potloden gummetjes, want mensen maken fouten