[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 4.0 is uit!

Arjen Hoekema arjen at decorboo.nl
Mon Apr 10 09:33:43 CEST 2006

Dag,

Ik heet geen Wilfred, maar ik heb de volgende CSS aanpassingen gemaakt aan mijn mailformulieren die van cosmetische aard zijn:

- Er werd een fieldset om het complete mailformulier heen gezet, daarvan heb ik de border uitgezet zodat deze niet meer zichtbaar is
- Om een radiogroup komt ook een aparte fieldset, ook hiervan de border uitgezet
- In de fieldset van bovenstaande radiogroup werd ook een 'legend' toegevoegd, deze ook verborgen
- Van alle labels heb een 'block' element gemaakt i.p.v. een 'inline' behalve die van de radiobuttons zodat de velden niet direct achter een label 'aan worden geplakt'
- Tot slot nog een boven- en ondermarge op alle velden omdat het anders wel erg dicht op elkaar staat allemaal

Ok, dan nu de CSS declaraties:

/* CSC Mailform Typo3 4.0 */
.csc-mailform, .csc-mailform-radio, .csc-mailform-check, .csc-mailform-radio fieldset {
	border: 0;
}
.csc-mailform-field {
	margin: 5px 0px 5px 0px;
}
.csc-mailform-field label {
	display: block;
}
.csc-mailform-radio label {
	display: inline;
}
.csc-mailform-radio legend {
	display: none;
}

De formulieren zijn verder wel een hele verbetering wat betreft toegankelijkheid en stricte XHTML. En de nieuwe Typo3 4.0 is natuurlijk super, de workspaces zijn echt top!

Met vriendelijke groet,

Arjen Hoekema (arjen at decorboo.nl)