[TYPO3-UG Dutch] Inloggen werkt niet

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Apr 9 12:22:07 CEST 2006

Hoi Harry,

Jij hebt gekozen voor het echte werk. Gelijk heb je.
Vanmorgen in de kerk hoorde ik een preek waarin het leven werd
vergeleken met rafting. Soms gaat het heerlijk zorgeloos soms gaat het
langs levenbedreigende stroomversnellingen. Maar het hoort er allemaal bij.

Zo ook op het pad van een TYPO3 gebruiker.

Goed, Daniel D. ;-) zal eens een poging wagen z'n handleiding op deze
wijze te verlengen.

Harry schreef:

> [...]
> voor het echte werk, ik ga een Typo3 site bouwen... oeff.
> M.b.v. de handige to-the-point handleiding van Daniel D. staat er een
> site. Nu nog functionaliteit. Het inloggen... gaat meteen al niet goed.
>
> Ik heb een sysmap gemaakt en daarin een groep (leden) gemaakt,vervolgens
> een gebruiker (piet) gemaakt en lid gemaakt van de groep leden.
> Ik heb een pagina (ledeninfo) gemaakt en toegang is alleen voor de groep
> leden.
>
> Op een pagina (Inloggen) heb ik de standaard login gezet, en na het
> inloggen moet je worden doorgestuurd naar de pagina ledeninfo.

Hier mis ik iets. Via de constants-editor moet je de pid van de sysmap
met gebruikers opgeven.

> Ik had verwacht (net zoals bij FC Bigfoot) dat op de pagina waar eerst
> een inlog formulier staat, dat daar en button zou komen met "logout"...

Als alles goed gaat zou dat inderdaad moeten verschijnen.

> Ik had verwacht dat als je inlogt als Piet je naar de pagina Ledeninfo
> zou worden gestuurd echter het is de Home pagina waar je op terecht komt...

Maar wat als je om de een of andere reden niet ingelogd bent, en je dus
geen toegang tot die pagina hebt?

> Ik denk dat het inloggen met piet niet wil lukken.

Ik denk het ook.

> Via de module Web, submodule Toegang, optie Rechten kan ik wel een
> eigenaar kiezen, maar het knopje eronder met Groep blijft erg leeg.

Hier maak je een denkfoutje. Dit heeft betrekking op BE-gebruikers.

> Ik heb ondertussen ± 10 video's van de FC Bigfoot op typo3.org bekeken,
> maar die gaan allemaal uit van een werkende inlog-situatie. Er is geen
> video die uitlegt hoe je de inlog-plugin installeert.

Ik heb het al beschreven als uitbreiding van de handleiding. Zodra de
volgende versie gepubliceerd wordt staat dat er ook in. Maar daar heb
jij nu niks aan . . .

> Waar ben ik vergeten iets in te stellen / aan te vinken?

Vermoedelijk die pid in de constanten.

> Met vriendelijke groet,
>  - Harry -

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg

--
Auto's hebben bumpers, potloden gummetjes, want mensen maken fouten