[Typo3-UG Dutch] extentie komt in typo3conf/ext ipv typo3/ext

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Mon Sep 19 13:37:27 CEST 2005

Jos heeft gelijk.

Dit heeft ermee te maken dat je de extensie als een local extensie
installeert. Deze komen terecht in de typo3conf/ext directory. Wanneer je
hem global installeert, wordt hij geplaatst in de map typo3/ext. Je kunt bij
het binnenhalen van een extensie in de extension manager aangeven waar je
hem wilt hebben, mits er in een extensie uitdrukkelijk aangegeven is dat
deze 'local', 'global' of een 'sys'-extensie is.

Local en Global heeft alleen nut als je één source-installatie gebruikt van
TYPO3 voor meerdere Dummy-installaties. Dit werkt alleen als je
besturingssysteem met symlinks kan werken (big nono voor Windows). Aan te
raden is om dan altijd extra extensies als 'local' te installeren. Maak je
geen gebruik van zo'n systeem, dan maakt het niets uit waar de extensie komt
te staan.

Patrick

news:mailman.558.1127126466.28241.typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de...