[Typo3-UG Dutch] Maximum grootte multi-media bestanden

Bart Veldhuizen bart at vrotvrot.com
Sun Oct 2 15:07:19 CEST 2005

Hi Thijs,

persoonlijk zou ik zulke grote bestanden via FTP in mijn fileadmin
plaatsen. Mocht je ze toch via Typo3 willen kunnen uploaden, dan moet
je eerst de upload_max_filesize parameter in je php.ini hoger zetten.
Vervolgens moet je ervoor zorgen dat de database velden waarvoor je
data kan uploaden meer gegevens accepteren. Ik heb hiervoor een los
scriptje gemaakt dat ik in de typo3conf map geplaatst heb:

<?
         /**
          * zet de upload van binary content op 5MB
          *
          * @author: Bart Veldhuizen, Veldhuizen Interactive, info at v-
int.nl
          */

         $GLOBALS['TCA']['tt_content']['columns']['image']['config']
['max_size'] =  5*1024;
         $GLOBALS['TCA']['tt_content']['columns']['media']['config']
['max_size'] =  5*1024;
         $GLOBALS['TCA']['tt_content']['columns']['multimedia']
['config']['max_size'] = 5*1024;
?>

Vervolgens heb ik in de localconf.php de volgende regel opgenomen:

// verhoog de upload limiet voor binary content
$typo_db_extTableDef_script = "extTables.php";

In jouw geval moet je in het bovenstaande script de waarde '5*1024'
natuurlijk vervangen door bijvoorbeeld 10*1024. De waarde is in
kilobytes.

Hopelijk helpt dit je verder!

Groet,

Bart

Op 2-okt-2005, om 14:56 heeft thijs nederlof het volgende geschreven: