[Typo3-UG Dutch] Typoscript met een editor

Gerben Budding gbudding at hotmail.com
Sat Oct 1 09:49:34 CEST 2005

Een aanvulling hierop:
Als je gebruik maakt van typo3 scripts in een tekstfile (en dat vind ik
persoonlijk de prettigste manier) kun je gebruik maken van notepad++
(http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm). Dit is een eenvoudig
bedienbare (freeware) teksteditor met syntax highlighting.

Je kunt o.a. een lijst van zgn. keywords (voor typo3 worden dat dus de
TYPOSCRIPT reserved words zoals TMENU, GMENU etc.) aanleggen die een door
jou gekozen kleur krijgen. Op de site staat uitgelegd hoe dat werkt
(http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/UserLanguageDefineSystem-HOWTO.php).

Een andere aardige optie is de zgn. folder open/close keywords (zie daarvoor
ook bovenstaande link), die het mogelijk maken om stukken tekst 'weg te
klappen'. Voor TYPOSCRIPT zou je bv. als open keyword '{' kunnen nemen en
als close keyword '}'. Je kunt daarmee de leesbaarheid van je script een
stuk verbeteren.

met vriendelijke groet,

Gerben Budding.

news:mailman.1.1127920616.18507.typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de...