[Typo3-UG Dutch] Extra velden in pagina-info

Johan de Jong johan at hetkarretje.nl
Wed Nov 16 00:31:30 CET 2005

Hallo allemaal,

Na uren staren naar de repository van Typo3 vroeg ik me af hoe je extra
databasevelden kan toevoegen aan een pagina, en er vervolgens op kan zoeken.

Het idee is het volgende: wanneer je een pagina hebt van het type
'Uitgebreid', kan je bij de samenvatting een aantal velden invullen
zoals Auteur, E-mailadres, Samenvatting, Trefwoorden, Omschrijving, etc.
Nu moet er in deze velden gezocht kunnen worden door middel van een
simpel zoekformuliertje (bijvoorbeeld met een aantal dropdowns, één
dropdown voor elk veld).

De vraag: Kan je hier door middel van een plug-in ook andere velden aan
toevoegen (velden met tekst en datums)? Of moet ik daar een aparte
extensie voor maken? Ik kan me nl. niet voorstellen dat onder al die
extensies niet iets bestaat dat aan mijn eisen voldoet. Misschien zoek
ik op de verkeerde trefwoorden... Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt, Johan de Jong