[Typo3-UG Dutch] Records filteren in een sysfolder

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Wed Nov 9 13:31:24 CET 2005

Dennis-Jan,

Ik neem aan dat je zelf een extensie hebt ontwikkeld die deze records
aanmaakt. Waarom zou je deze records van de ene naar de andere sysfolder
willen verplaatsen? Normaliter laten ontwikkelaars records in dezelfde
map staan om versnippering te voorkomen. Ik zou een "hidden"-flag
meegeven zodra de uitgaanstip aangemeld wordt via de website. Je kunt
middels een icoon in de list aangeven of deze record nog niet
goedgekeurd is of juist wel. Daardoor is het onderscheid al te zien in
de list. Als de contentbeheerder de uitgaanstip goedkeurt, zet hij de
"hidden"-vink uit en het icoon van de record verandert. De frontend
plugin hoeft dan alleen te kijken of de record op hidden staat of juist
niet.

Mocht je het echt willen verplaatsen van de ene naar de andere
sysfolder, dan raadt ik aan een eigen backend module te schrijven die
dit doet. Backend modules zijn juist daarvoor bedoeld, om extra
functionaliteit toe te voegen in het backend die niet standaard aanwezig is.

Succes,

Patrick Broens