[Typo3-UG Dutch] Javascript menu en frames

Ries van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Thu May 26 16:00:09 CEST 2005

> Daniel,
> ik vind dat ts helemaal niks eigenlijk, je hebt het wel nodig maar als
> het even kan gebruik ik het niet.
> Als ik de postings over dit onderwerp lees maak ik daaruit op dat
> velen er toch behoorlijk wat moeite mee hebben terwijl ze eigenlijk
> iets simpels willen.
> Simpele menu's maak ik er echter wel mee, om een wildgroei aan
> extenties te voorkomen..
> CSS gebruik ik uiteraard wel, of je nou ts of php gebruikt heeft daar
> eigenlijk niets mee te maken.
> [...]

Daniel,

toch is TS een vreselijke handig tool...
Zonder TS zou ik op mijn site bepaalde zaken niet eenvoudig kunnen doen
wat in PHP lastig te realizeren is.
Ik probeer altijd eerst het geheel in TS te doen, voordat ik naar PHP
grijp...
Alle menu's die je op deze pagina ziet:
http://www.livetravelguides.com/south-america/ecuador/
Zijn bijna volledig in TS gemaakt, inclusief the Top Ecuador Hotels &
Top Ecuador Restaurants lijstjes.

Toen ik met Typo3 begon dacht ik vaak... mmmmm dat kan veel sneller in PHP!
Nu denk ik... eerst eens kijken of ik dat niet 'gemakkelijk' in TS kan doen.
Hetzelfde doe ik voor de title & alt tags voor de foto, soms gebruik ik
een 'default'
text voor het geheel, een andere keer wijzig ik de text aan de hand van
bepaalde variabelen.
Iets wat in PHP heel lastig te doen is, in TS zijn het een paar regels...

Maar ook ik heb soms een haat/liefde verhouding met typoscrypt.....

groet,
Ries

--
R. van Twisk
http://www.metamorf.net

Our Typo3 enabled website: http://www.livetravelguides.com
Instand help for Typo3?    irc:/irc.freenode.net/typo3
Looking for documentation? http://typo3.org/documentation/