[Typo3-UG Dutch] Javascript menu en frames

willem terpstra willemterpstra at wanadoo.nl
Wed May 18 10:35:43 CEST 2005

Sorry, ik had het onderwerp niet aangepast, daarom nog maar een keer...

Geachten,

heeft iemand van jullie wel eens en website gebouwd met het menu
onderin, en naar boven uitklappend?
Een klant van mij wil dit met alle geweld. Op zijn oude website was het
zo, en ik kan hem niet op andere gedachten brengen.
Zie www.breehorn.nl . Mijn typo3 versie hiervan staat op
www.iro.info/breehorn/index.php?L=1 .
Dit is gebouwd met een draak van een javascript applicatie, en maakt
gebruik van frames.
Nou kun je natuurlijk wel een frameset gebruiken in Typo3, maar dat wil
ik eigenlijk niet.
Zonder frames wordt het lastig om iets onderin het scherm te
positioneren, dat zou moeten werken met:
Dit werkt op bijna alle browsers, alleen niet op IE die toch nog steeds
een niet onbelangrijke 80% van de markt bestrijkt.
Het kan ook met javascript, maar dan moet je met scrollen het menu
onderin blijven zetten zodat je een fijn stuiterend effect krijgt..

Als dit nou zou werken, kan ik vanuit Typo3 stukken code voor de draak
genereren, en dan zou het moeten werken.
Ik kan jullie inzicht geven in de draak, maar ik stuur hier liever geen
attachements mee.

Vr.gr., Willem