[Typo3-UG Dutch] stricte (x)html + typo3

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Tue May 17 21:26:37 CEST 2005

Daarom heb ik een aantal mailtjes terug in deze draad ook als volgt
gereageerd:

Advies: Zet in je TS een xhtml doctype (met een switch voor IE).

Om helemaal volledig te zijn is dit (een stukje uit) mijn TS:

config {
   doctype = xhtml_11
   xhtml_cleaning = all
   xhtml_cleaning.keepall = 1
}

[browser = msie ]
config.doctypeSwitch = 1
[END]

Volgens mij ben je dan helemaal compleet, wat dit betreft.
En als je met frames werkt zet je daar nog "page" voor.

Vervolgens kun je nog een extensie installeren die de code oppoets en je
krijgt een pagina om je vingers bij af te likken.

Blijft er één hikje waar ik ook nog geen raad mee weet. Dat is de
gewoonte van TYPO3 om voor een content-element iets te zetten als
<a name="16"></a>, waardoor meneer W3C vindt dat het geen valide xhtml
1.1 is.
In de analen van TYPO3.org vind ik ook niet echt een oplossing daarvoor.
Maar dit zal ongetwijfeld vaker aangekaart worden, totdat er door deze
of gene een oplossing verzonnen is.

Groeten,

Daniel