[Typo3-UG Dutch] NL-Documentatie

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Sat May 14 17:48:23 CEST 2005

Hallo iedereen,
Naar aanleiding van de UG-dag gisteren wil ik een oproep doen. We zijn
gisteren met z'n allen herhaaldelijk tot de conclusie gekomen dat de
NL-talige gebruikersdocumentatie van Typo3 nog ver onder de maat is. Ik
heb daarom mezelf opgeworpen om van alle versnipperde documenten die
overal aanwezig zijn een helder en gestandaardiseerd geheel te maken.
Mijn verzoek aan jullie allen is dan ook om alle aanwezige
gebruikershandleidingen naar mij te mailen. Het gaat met name om
handleidingen voor eindgebruikers (redacties) en beheerders van
Typo3-sites. Documentatie voor developers is wel een aandachtspunt maar
heeft minder prioriteit.

Ik zie het volgende voor me:

- Inventarisatie van aanwezig materiaal;
- Opstellen to-do-list;
- Community laten "intekenen" op individuele items uit de todo's;
- Het resulterende materiaal redigeren en bundelen in een handboek voor
redacteuren en een handboek voor beheerders;
- Bronmateriaal van de eerste versies onine publiceren samen met
webversies en PDF's die direct naar een drukkerij kunnen.

In afwachting van de metamorfose die Typo3.nl zal ondergaan, zal ik
binnenkort op mijn eigen website een tijdelijke pagina inrichten zodat
er alvast iets van een platform bestaat voor de NL-documentatie.

Als iedereen de genoemde documentatie mailt, kan ik aan de slag met de
inventarisatie. Mijn mailbox kan meerdere gigabytes bevatten, dus wees
niet bang dat je 'm overbelast.

Alvast bedankt voor jullie medewerking. Ik houd jullie op de hoogte!

Bas