[Typo3-UG Dutch] Gebruikersgroep

Sander Vogels sander at netcreators.nl
Thu May 12 16:12:03 CEST 2005

Ook hier maar ff inhaken dan;

> En dan vind ik zulke mensen in een Nederlandstalige TYPO3 community
> (Nederlands zei je toch?) een waardevolle aanvulling.
> Dan wordt het niet een puur-techneutenclub.
> Daarom is het ook aan te bevelen om er geïnteresseerde commercianten in
> te hebben. Dan bestrijk je een breder gebied dan alleen wat er kán. Dan
> wordt er ook gekeken naar wat er gevraagd wordt, in de praktijk.
>
> Wat wil ik eigenlijk zeggen? Wel dat iedereen welkom is. Of althans zou
> moeten zijn, want ik bepaal het beleid niet.
> Profs en amateurs, gebruikers, verkopers en techneuten.
> [...]

Er is een groot verschil tussen de TYPO3 community en de officiele
instanties zoals de TYPO3 Association.
In de community is iedereen welkom die wat dan ook met het cms te maken
heeft, of je nu newbee, professional, simpele gebruiker bent of manager
die zich afvraagt wat al die gosertjes op de ICT afdeling uitspoken.
Het is daarbij wel handig om enigzins wat te regelen en daarom zijn er
verschillende openbare lijsten, besloten lijsten, websites en
dergelijke. Daarbinnen zijn wel wat regels om er geen chaos van te maken
zoals hoe je jezelf gedraagt op een lijst of forum en welke lijst je
voor wat gebruikt. En dan nog moet je even de tijd krijgen deze
regeltjes je eigen te maken zonder afgesnauwd te worden.
In alles wat echter met het officiele gebeuren te maken heeft zit een
veel strakkere organisatie wat ook nodig is want TYPO3 stevent af op
Europees marktleiderschap als het zo doorgaat en dat vergt veel
organisatie op veel fronten. De mensen die hierbij betrokken zijn worden
gevraagd op basis van hun inspanningen. Hier worden dus wel eisen aan
mensen gesteld. Het is een ieder dus vrij voor een bepaalde insteek te
kiezen maar uiteindelijk worden positieve acties altijd beloond, zoals
met alles in het leven!

Sander