[Typo3-UG Dutch] Menu op alle pagina's

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Wed Jun 29 15:09:38 CEST 2005

Rien Swagerman schreef:

> Hoe kan ik een gedeelte van de pagetree/structuur in een menu zetten?
>
> Ik heb het 'hoofdmenu'  als volgt opgebouwd (twee lagen diep):

Kijk, dat bedoel ik. Nu weet ik waar en hoe ik je kan helpen.
In de eerste plaats kun je (kun je) het doen zoals Sacha het voorstelt,
door het hard-coded in je HTML-template te zetten.
Zelf vind ik dat maar zo,zo. De gebruiker merkt er evenwel niets van.

Maar wil je een tweede menu dan kun je een groot deel van je eerste menu
kopieren, beetje aanpassen en je HTMLtemplate uiteraard ook aanpassen.

Dus, om met het laatste te beginnen plaats je een markering die er
ongeveer zo uitziet: WEBSITE_NAVIGATION2

Verder kopieer je een menu-stuk zoals je al hebt en een workOnSubParts stuk.
Wat je moet wijzigen lijkt me duidelijk.
Daarnaast geef je in plaats van entryLevel in:

temp.menu_3.special = list
temp.menu_3.special.value = 35, 56 (pids van de betreffende pagina's)

Dus 98% wist je al. En wat ik er nu bij gezet heb komt zo uit TSref.

Succes.

Daniel