[Typo3-UG Dutch] ERROR: File not written to disk!

Bart van Eijck - Senet BV bvaneijck at senet.nl
Fri Jun 17 16:45:20 CEST 2005

> Om welke file(s) gaat het? Waarschijnlijk is het een probleem met de
> toegangsrechten van het filesystem (zoals de foutmelding al zegt).
> Oftewel: de owner / group van het bestand/directory staat niet goed, of
> heeft te weinig rechten.
> Probeer eens iets als
> chown www de_file.php

Ik heb dit ook eens gehad bij een verhuizing. De Install Tool zei dat al
mijn rechten goed stonden, maar nog werkte het niet. Mijn eigenaar van de
mappen stond goed ingesteld. Ik heb toen maar heel lomp alles chmod -R 0777
gedaan en daarna één voor één per map de rechten weer beperkt en getest of
de admin werkte. Erg tijdrovend, maar uiteindelijk werkte het wel. Er zal
vast een betere oplossing zijn... Ik heb dit maar gewoon via de vertrouwde
"trial & error" methodiek aan de gang gekregen ;)

Bart