[Typo3-UG Dutch] Koppeling gallery aan een shop

Ronald Kools ronald.kools at tros.nl
Mon Jul 25 16:08:41 CEST 2005

 Typo3-ers,

 Ik ben momenteel bezig te onderzoeken hoe ik een gallery aan een
 shop kan koppelen zonder 1 voor 1 alle plaatjes te hoeven koppelen
 alsof het producten zijn. Het idee is een webgallery te maken, waarbij
 de foto's in verschillende formaten te bestellen zijn, als ook als
 bedrukking op een t-shirt, mok, schort, kussensloop, etc.

 Aangezien het gaat om foto's van evenementen is het de bedoeling dat
 de foto's eigenlijk "automatisch" in de shop terecht komen. We maken
 duizenden foto's en alles 1 voor 1 in een shop zetten is onbegonnen
 werk, wat sowieso onzin zou zijn want het gaat steeds om hetzelfde
 product (een foto) die in een tiental verschillende uitvoeringen te
 koop is (als foto in verschillende formaten of een van de bedrukkingen).

 Heeft iemand een idee of er een shoppingsysteem is dat met dit soort
 dingen om kan gaan (lees importeren van een map foto's en dit als
 producten opnemen in het systeem incl. een aantal standaard opties)
 of zal ik een extensie moeten schrijven die een (gallery)map uitleest
 en dit in 1x in de shop zet?

 Ik heb deze gallery gebruikt:
 http://typo3.org/documentation/document-library/lz_gallery/

 Alvast bedankt voor de reacties!