[Typo3-UG Dutch] Rich Text editor & Mozilla

Onno Hardebol ohb at Hardebol.COM
Sat Jul 2 22:20:23 CEST 2005

Ric,

Allereerst dank voor het antwoord. Het werkt..:-)

Toch wil ik even een misverstand uit de wereld helpen. Ik ben niet het
type beginner dat even leuk iets installeert en vervolgens op een
mailinglist begint te schreeuwen om hulp.
Ik ben een ICT docent (MBO nivo 3 en 4) die tijdens een stagebezoek de
vraag kreeg waarom onze cursisten geen les krijgen in Content Management
Systemen. Het bedrijf in kweste gebruikt Typo3. Aan mij nu de schone
taak om te kijken of Typo3 geschikt is voor ons type onderwijs en of ik
(in ieder geval) de basis dusdanig kan simplificeren dat ik er
lesmateriaal voor eerstejaars Nivo3 cursisten voor kan ontwikkelen.

Ik was er al achter dat ik het met "een of twee keer in de week een paar
uurtjes op een avondje" niet ga redden. Alleen heeft het me de afgelopen
vier weken domweg aan de tijd ontbroken om er structureel aan te gaan
zitten. De vraag van de Rich Text Editor hield me al twee weken bezig en
de hoeveelheid beschikbare documentatie is te overweldigend om even snel
iets in op te zoeken.
Ik had de vraag nooit gesteld als ik niet zelf volgende week eerst drie
weken op vakantie zou gaan. Als ik terug kom van vakantie heb ik
namelijk nog vier weken vrij waarin ik aanmerkelijk meer tijd in Typo3
kan steken. Ik wil in die vier weken echter wel spijkers met koppen
kunnen slaan, dus mijn eigen probleempjes moeten dan wel zijn opgelost.

Je hebt volkomen gelijk dat je me terechtwijst, maar ik wilde je toch
even vertellen dat ik, net als de mensen op de lijst, het ook vrij druk
heb. En die documentatie.. die lees ik echt wel.. heck, ik vrees dat ik
er zelf het een en ander aan ga toevoegen. (Het lesmateriaal dat ik voor
mijn cursisten ontwikkel kan wellicht ook binnen de community zijn
diensten bewijzen.)

Tot zover het testimonial van mijn goede bedoelingen.. :-)

Onno