[Typo3-UG Dutch] Horzintaal menu

Eduard Renger eduard at renger.info
Thu Feb 10 11:37:31 CET 2005

Paul,

ik ben me sinds een week aan het verdiepen in Typo3 en een horizontaal
menu was 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan.
Ik heb daarvoor:
http://gosu.pl/dhtml/mygosumenu.html
gebruikt. released under BSD license (free even for commercial use)

Mijn setup voor het menu ziet er als volgt uit:

# Menu 1 cObject
temp.menu_hor = HMENU
temp.menu_hor.entrylevel = 1
  # First level menu-object, textual
temp.menu_hor.1 = TMENU
temp.menu_hor.1 {
   expAll = 1
    # Normal state properties
  NO.allWrap = <td>|</td>
  NO.ATagParams= class="item1"
  NO.stdWrap.htmlSpecialChars = 1

  IFSUB=1

  IFSUB.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
  IFSUB.ATagParams = "href='javascript:;'"
  IFSUB.ATagParams= class="item1"
  IFSUB.allWrap = <td> | <div class="section">

}

  # Second level menu-object, textual
temp.menu_hor.2 = TMENU
temp.menu_hor.2 {
    # Normal state properties
  NO.allWrap =  | |*| | |*| |</div></td>
  NO.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
  NO.ATagParams= class="item2"

}

    # Substitute the ###menu_1### subpart with dynamic menu:
   subparts.menu_hor < temp.menu_hor

En dan gebruik ik dus menu_hor als id in de template.

Een voorbeeld is hier te zien:
http://rbjeugd.org/dummy/

Site is nog erg buggy want ik ben er net mee bezig. Maar het menu werkt :)

succes!
Eduard
newbie
P.S. NL Typo3 portal lijkt mij een strak plan!