[Typo3-UG Dutch] installeren

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Mon Dec 12 19:16:05 CET 2005

Hoi Ellen,
Zojuist nog even zitten denken. Ik heb persoonlijk vrijwel 0 ervaring
met Apache onder Windows maar wat je beschrijft zou natuurlijk een
rechtenprobleem kunnen zijn. Ik neem aan dat je lokaal aan het testen
bent? In dat geval zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je
iedereen alle rechten geeft op C:\apache en de onderliggende structuren.
Als dit wel een productieserver moet worden, is dit echter geen goed idee.

Weet je verder 100% zeker dat Apache goed draait? En PHP? Dit kun je
eenvoudig testen door c:\apache\htdocs\test.php aan te maken met de
volgende inhoud:

<?php phpinfo(); ?>

Surf met je browser naar de URL van dit bestand en je zou een hele reeks
instellingen van PHP terug moeten krijgen. Hier kun je meteen
controleren of MySQL goed werkt en welke versies van GD en FreeType je
evt hebt om de grafische functies van TYPO3 goed te configureren. Geeft
de server de bovenstaande PHP-code letterlijk weer of zie je helemaal
niets, dan wordt PHP hoogstwaarschijnlijk niet (goed) geladen door
Apache en zal TYPO3 op geen enkele manier aan het werk willen gaan.

Helaas kan ik je niet veel verder helpen met Windows-specifieke
problemen. Is Linux echt geen optie voor je? Het lijkt erop dat de
meeste TYPO3-gebruikers (waaronder ikzelf) dit platform gebruiken en je
daar dus ook beter mee kunnen helpen..

Groeten,

Bas