[Typo3-UG Dutch] [TypoScript] border van plaatje

Rob De Vries spam_this at pandora.be
Wed Dec 7 15:07:18 CET 2005

bvschepen at home.nl wrote:
> Ik heb in mijn stylesheet dat alle plaatjes een border moeten hebben. Alleen deze wil ik zonder border. Ik weet niet hoe ik in css deze plaatjes moet 'aanspreken'.

zo wrap je deze image in een span en kan je de class aanspreken om er
geen border rond te plaatsen.
Je zal nog wel boder="0" in de img zien staan, dit staat er defaut in en
staat ergens diep in de source.

je kan indeed ook alle images van de image elementen een border geven.
moet je eens kijken in de source van je pagina en kijken tussen welke
elementen je images zijn ingesloten. Deze zullen normaal ook een class
of id hebben, en die kan je dan met je css een border geven. (dit is
zeker het geval als je met css_styled-content werkt.

grtz
Rob