[Typo3-UG Dutch] waarde in adresbalk

Milan milan.nospam at selwerd.nl.invalit
Mon Apr 18 16:47:14 CEST 2005

Paul Maas schreef:

> Ik kan mijn httpd.conf niet editen, volgens mij heeft hij wel mod_rewrite
> tenminste deze staat bij loaded modules.
>
> http://www.wijenwoonwereld.nl/info.php
>
> paul

Hoi Paul,

Bij mijn server heb ik een homedir, met daarin een directory www, waar
mijn website-bestanden in moeten, wat ik heb gedaan is het volgende:

de www directory heb ik gewist
de uitgepakte dummy directory heb ik www genoemd
de uitgepakte typo3 source zit in dezelfde map als de dummy

nu is mijn site opvraagbaar op http://www.milankaihatu.nl

Verder wilde je af van dat id=8 verhaal. Hiervoor kan ik je de extensie
realurl aanraden, als je dit goed beheerst kan je fantastische url's
maken zoals http://www.milankaihatu.nl/personal/appeltaart/ de
configuratie van deze extensie is echter wel iets lastiger dan de
configuratie van een willekeurige andere extensie, je moet namelijk het
een en andere incoderen in het bestand localconf.php, meer informatie
hierover vind je hier:
http://typo3.org/documentation/document-library/realurl/ (full manual
van realurl).

Succes er mee! (en geef niet op)