[Typo3-UG Dutch] Typo3 hosting

bas at extranet.kompas-media.nl bas at extranet.kompas-media.nl
Thu Nov 18 13:36:48 CET 2004

Voor diverse Typo-sites maak ik gebruik van dedicated servers van
hetzner.de. Dit is een Duits bedrijf, maar de service is werkelijk
fantastisch. Nog nergens in NL een vergelijkbare provider gevonden. Je
krijg voor 39 euro per maand een complete dedicated server (Athlon 3000+,
1GB RAM, 160GB. schijfruimte en net zoveel traffic per maand). De
verbinding is razendsnel en stabiel.
Je krijgt een kale server met SUSE of Debian linux, waar je volledige
root-toegang toe hebt. Het grote voordeel, vind ik, is het feit dat je
Typo3 en de rest van de server helemaal naar eigen wens kunt inrichten.
Dus ook zelf PHP/Apache helemaal naar eigen wens compileren/installeren
met ongebruikelijke onderdelen. Een tweede voordeel, maar dat kan ook een
nadeel zijn, is dat je zelf verantwoordelijk bent voor het onderhoud en
security-updates.
Mijn bedrijf heeft diverse tevreden klanten van groot tot klein bij
Hetzner ondergebracht.