[Typo3-UG Dutch] upgrading from 3.5.0 to 3.6.0-1

Jordan van Bergen jordanvanbergen at hotmail.com
Sat May 15 22:42:02 CEST 2004

Beste Ric/Norbert,

> Ik heb alleen gelezen dat er problemen waren met de direct mail extensie
> bij een upgrade van 3.5 => 3.6.
> Kijk even in het archief op typo3.org

Dat is nu ook verholpen! Indien iemand hetzelfde probleem heeft in typo3.6.0
of typo3.6.1 met direct mail subscription waarbij approve en delete via de
email niet werkt laat maar weten dan zet ik de oplossing nog wel een keer in
de dutch newsgroup.

Upgraden is vrij eenvoudig. Zorg altijd dat je nog een backup hebt van je
volledige database, mocht het misgaan dat je nog terugkunt naar 3.5.0.
Download the laatste (latest) src package van www.typo3.org en plaats (pak
uit) deze (ik leg alleen de linux variant uit) in:

/var/lib/typo3/
Je krijgt dus nu de volgende inhoud in /var/lib/typo3:

/var/lib/typo3/typo3_src-3.5.0
/var/lib/typo3/typo3_src-3.6.1

Indien er een symbolic link bestand ~latest is in deze directory edit de
symbolic link naar /typo3_src-3.6.1

Ga nu in de directory waar je je typo3 website hebt staan en verander de
volgende symbolic link:

~typo3_src
van /typo3_src-3.5.0
naar /typo3_src-3.6.1

Ga nu naar je website.domeinnaam.nl/typo3/install
Login met het install wachtwoord, kies voor database analyzer
Kies nu voor Compare en vink alle opties aan en sla op
Misschien kun je nu nieuwe dingen aanvinken, doe dit ook en sla weer op.
Database is nu geupdate.

Je kunt nu weer in de backoffice inloggen: website.domeinnaam.nl/typo3/ (met
je admin inloggegevens)
- Clear cache temp
- Clear all cache

KLAAR !!! upgrade is voltooid.