[Typo3-UG Dutch] Windows-pc en Linux-server

Arie de Pater arie at jubileecampaign.nl
Mon May 10 10:33:32 CEST 2004

Hoi Daniel,

Ik heb de linux versie van IM 4.2.9 geplaatst in een aparte directory
(/usr/home/www.jubileecampaign.nl/www/quickstart/IM429Linux/bin/). In
localconf.php wordt naar deze directory verwezen. Toch lukt het me niet om
thumbnails te maken of een jpg plaatje te laten zien in het menu (business
template). Dat zou echter ook veroorzaakt kunnen worden door de Gdlib versie
die de isp gebruikt. Als ik namelijk png niet als standaard instel krijg ik
een foutmelding imagecreategif() of creategif(). Als ik png wel al standaard
instel krijg ik geen plaatje maar ook geen foutmelding.

PHP is ingesteld op safe-mode. Omdat mijn site extern gehost wordt kan ik
volgens mij geen wijzigingen aanbrengen in php.ini.

Ik ben er op dit moment dus niet zeker van of IM niet goed werkt of dat het
probleem in de door de ISP gebruikte GDLib versie zit...

Arie.