[Typo3-UG Dutch] 3.6 met phpBB2, external URL?

Idzard Kwadijk iwv at home.nl
Wed Jun 9 14:10:11 CEST 2004

Hallo mede typo3 gebruikers,

na een tijdje meegekeken te hebben op deze lijst heb ik zelf nu ook een vraag;

Ik gebruik typo3 3.6 en wil graag phpBB2 als forum inzetten.
IK heb eerst de phpBB Forums 0.2.1 extensie gebruikt, maar die is gemaakt
voor 3.5,
en na installeren kwamen er dus ook een aantal foutmeldingen tijdens gebruik.

Dus nu maar de stand-alone versie geinstalleerd, en die werkt natuurlijk prima.
Maar nu mijn vraag, hoe kan ik phpBB2 laten verschijnen alsof het een typo3
pagina is,
dwz met andere template onderdelen zoals menu en topbanner nog in beeld?

Op het moment gebruik ik een menu-item "Forum" als een External URL page,
maar dan wordt het hele browserwindow phpBB2. Het enige wat ik hierbij kan
veranderen is target _blank of niet voor External URL's in de template.

Toen als tweede poging heb ik de extensie Page PHP Content geinstalleerd,
en op de pagina Forum een content item toegevoegd (type=php script) met daarin

include("..../mijnphpBB2forum/index.php");

Dan wordt phpBB inderdaad prachtig als een typo3 pagina afgebeeld, maar
phpBB verslikt zich dan, en o.a. alle plaatjes zijn onzichtbaar en links
werken niet. Dus alle paths kloppen niet meer, omdat script denkt dat het
op andere plaats staat. (denk ik )

Ik heb hier hard over nagedacht, en heb het gevoel dat ik de meest simpele
oplossing over het hoofd zie....

Als iemand kan meedenken graag!

Idzard.