[Typo3-UG Dutch] tabel in tt_news

Jordan van Bergen jordanvanbergen at hotmail.com
Wed Jul 28 12:33:55 CEST 2004

Hoi typo3 liefhebbers,

Ik heb een klein probleempje. Ik gebruik een tt_news extensie v1.2.3 en
daarbij kun je bij de RTE (Rich Text Editor) een tabel invoeren. Indien
mensen dit doen dan wordt deze tabel niet getoond en direct omgezet naar
regels onder elkaar.... jammer. Na goed zoeken kwam ik dit tegen wat je in
je TSconfig moet donderen om tabellen te behouden:

RTE.default.proc.preserveTables = 1

Dit werkt, NIET ;-) Dit werkt 100% in de backoffice. In het nieuwsitem staat
het allemaal prima, maar op je website wordt deze hele tabel nu herkend als
text, je krijgt dus op je site te zien: <table width="100... etc. de tabel
wordt dus niet "gerendered" als het ware. Kijk ik in de broncode, dan zie ik
dat de tekens:

< wordt vertaald als &lt; en > als &gt;

Dit bovenstaande wil ik natuurlijk niet, ik wil dat de tabel die men invoert
bij een tt_news item ook als een tabel aan de voorkant op de website wordt
getoond. Iemand een idee om dit omzetten van < naar &lt; te voorkomen zodat
tabellen dus ook als <table in de broncode komen en niet als &lt;table ?

Groeten,

Jordan van Bergen
jordanvanbergen at hotmail.com