[Typo3-UG Dutch] Hoe krijg ik typo3 werkend onder WinXP professional

Wilfred Smit w.smit at xs4all.nl
Thu Dec 9 10:51:46 CET 2004

Hallo Timur,

Mijn manier om Typo3 op een XP PC's te installeren is als volgt:

- Download van www.apachefriends.org het bestand XAMPP for Windows.
- Installeer XAMPP (alles komt in één directory, geen instellingen in de
registry etc., dus gemakkelijke te deïnstalleren).
- Maak een directory aan in htdocs b.v.,
x:\apachefriends\xampp\htdocs\dummy (x: staat voor de directory waarin je
XAMPP hebt geïnstalleerd).
- Unzip de dummy Typo3 package in deze directory. Standaard user-id en
wachtwoord van XAMPP MySQL is: root zonder wachtwoord.
- Start XAMPP en tik in de browser in: http://localhost/dummy/
- Zie hier een werkend Typo3 ontwikkelsysteem!

Eventueel kun je de Windows executable van ImageMagick in de directory
x:\apachefriends\xampp\ImageMagick\ zetten en in Typo3 install hierna
verwijzen.

p.s. Mocht je dit gaan uitproberen, niet vergeten de bestaande
installaties van Apache, MySQL en PHP te deïnstalleren.

Groet,

Wilfred