[Typo3-UG Dutch] Frontpage teasers en 'lees meer' link

Mark Overduin mark at bedrijvenweb.nl
Wed Aug 4 12:27:44 CEST 2004

Rob,

Het is een handige extensie, alleen doet ook deze niet echt wat ik wil. Wat ik zoek is eigenlijk een stukje TypoScript om het op te lossen.

Om de content te fetchen, gebruik ik de volgende code:

subparts.content < styles.content.get

Dit is de de enige regel waarmee ik de content binnenhaal. Er wordt verder niets mee gedaan. Het lijkt mij mogelijk dat hierop een soort crop wordt uitgevoerd, zodat de content bijv. 200 karakters van een stuk content toont. Na de crop zet ik dan een link neer 'Lees meer'. Deze link verwijst naar het hele content gedeelte.
En het moet op alle pagina's slaan, niet dat ik dus _zoals bij de extensies_ moet selecteren om welke pagina het gaat.

Bijv: ...crop = | ...<a href="....?id=777&content_id=2">Lees meer</a>

Is dat uberhaupt mogelijk, 1 deel content uit een pagina weergeven? Bijvoorbeeld een content id meegeven oid?

Waar ik mijn aandacht eerst op wil vestigen is het croppen van alle content. Daarna op het 'extracten' van content uit een pagina, om het te zeggen.

Alvast bedankt,

Mark Overduin