[Typo3-UG Dutch] Frontpage teasers en 'lees meer' link

Mark Overduin mark at bedrijvenweb.nl
Tue Aug 3 11:58:44 CEST 2004

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het ontwikkelen van een site in Typo3. Nu wil ik op een pagina graag artikelen plaatsen. Soms zijn de artikelen echter erg groot. Dit is eigenlijk meestal het geval. Waar ik naar op zoek ben, is een mogelijkheid om teasers op de frontpage te plaatsen (bijv. maximaal 100 karakters, dan ... [lees meer]). De 'lees meer' tekst is een link naar het volledige artikel.
Ik heb wel wat News extensies gezien en geïnstalleerd, maar die doen _voor zover ik heb kunnen zien_ niet echt wat ik zoek. In het geval van zo'n news plugin moet je alleen maar news items aanmaken. Maar ik wil juist alleen maar pagina's en content hebben, geen specifieke news items.

Ik heb gezocht naar soort crop mogelijkheid, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de 'styles.content.get' te croppen.
Ook heb ik nog niets gevonden om één "content deel" te linken (bijv. ?id=777&contentid=3 oid), zodat ik alleen dat artikel te zien krijg.

Ik weet zeker dat dit wel met TypoScript kan, maar ik heb er te weinig ervaring mee en zou niet precies weten hoe ik het moet aanpakken. Iemand ideeën en/of oplossingen?

Groeten,

Mark Overduin