[TYPO3-UG Denmark] doNotLinkIt i tmenu userfunc

Martin Aarhof martinprikaarhof at gmail.com
Thu May 2 00:12:37 CEST 2013

Hej,

Jeg opbygger min menu således

includeLibs.myadminmenu = typo3conf/ext/my_admin/user_makemenu.php
lib.userMenu = COA_INT
lib.userMenu.10 = HMENU
lib.userMenu.10 {
	special = directory
	special.value = 184
	modules = {$modules}
	entryLevel = 1
	1 = TMENU
	1.itemArrayProcFunc = user_myadminmenu->makemenu
	1 {
		NO = 1
		NO.allWrap = |
		ACT = 1
		ACT.allWrap = |
	}
}

Det hele virker fint, og min menu virker også fint

Inde i min makemenu har jeg følgende

foreach($menuArr AS $i => $menu) {
   if (array_key_exists($menu['uid'], $this->paymentModules)) {
     if (! in_array($this->paymentModules[$menu['uid']], $modules)) {
       $menuArr[$i]['doNotLinkIt'] = 1;
     }
   }
}

Dette virker desværre ikke, hvis jeg istedet for bruger unset på
$menuArr[$i] så fjerner den fint menu punktet - men jeg vil gerne have
menupunktet der, men det må ikke linke.

Så hvilken metode kan jeg bruge her?
Hvis alt andet er umuligt, så kan jeg også godt bruge en override af
URL'en så den linker til en anden side.