[TYPO3-UG Denmark] Typo3 + google

Mikkel Olrik molrik at molrikdata.dk
Mon Mar 4 18:21:59 CET 2013

Den 03/03/13 09.10, Kasper Andersen skrev:
> Hej
>
> Jeg håber at kan få lidt hjælp her da jeg er lidt lost med hensyn til et
> TYPO3 site.
> Det skal lige siges at jeg er AMATØR inden for typo3 og har ikke lavet
> ret mange sites med det endnu, men følger hele tiden udviklingen.
> Dog har jeg et problem når det drejer sig om synlighed på google...
> synes ikke google finder noget omkring min side.
> Har i evt nogle løsninger til hvad jeg kan gøre for at få den på googles
> søgemaskiner? er der nogle SEO moduler eller noget der kan bruges?
> [...]

Hej Kasper!

Der findes adskillige extensions til at hjælpe med SEO-optimering, fx.
seo_basics (http://typo3.org/extensions/repository/view/seo_basics) og
mange andre.

Jeg bruger dog normalt selv blot lidt typoscript fx. som følger:

Constants:

# cat=mo-settings/metatags/01; type=string; label= Metatags keywords -
separated with commas - overrided by page keywords
meta.keywords =

# cat=mo-settings/metatags/02; type=string; label= Metatags description
- overrided by page description
meta.description =

# cat=mo-settings/metatags/03; type=string; label= Metatags author -
overrided by page author
meta.author =

# cat=mo-settings/metatags/04; type=string; label= Copyright info - does
not html5 validate
meta.copyright =

# cat=mo-settings/metatags/05; type=string; label= Robots: Use for
instance these codes: Index all pages: "all".  Index no pages: "none".
Only this page: "index,nofollow".  Only subpages: "noindex,follow"
meta.robots = all

# cat=mo-settings/metatags/06; type=options[,General,Mature,14
years,Restricted]; label= Rating
meta.rating = General

Setup:

page.meta {
   keywords={$meta.keywords}
   keywords.override.field=keywords
   description={$meta.description}
   description.override.field=description
   author={$meta.author}
   author.override.field=author
   robots={$meta.robots}
   rating={$meta.rating}
}

Med den aktiv kan man angive de generelle meta-informationer med
constant editor på sitets rod og de side-specifikke på
metatag-fanebladet på en sides egenskaber.

mvh Molrik